Veelgestelde vragen

 

WAT MOET IK MEENEMEN NAAR DE LES?

Gemakkelijke/sportieve kleding is prima. Bij voorkeur legging of korte broek, of shorts. Draag in ieder geval geen kleding die te los zit. Neem eventueel ook een handdoek mee als je de neiging hebt om veel te transpireren. 

Wij oefenen altijd op blote voeten. Als je het koud hebt, neem dan sokken mee die niet glijden (speciale yoga sokken - "toe sox") of gewone anti-slip sokken.

Verder hoef je niets mee te nemen, de school is volledig ingericht met alle yoga hulpmiddelen: matten, blokken, riemen, bolsters en dekens. Heb je een yoga mat? Dan mag je deze meenemen. 

 

WELKE TAAL WORDT ER GESPROKEN TIJDENS DE LES?

De gemeenschappelijk gesproken taal is Nederlands, terwijl het Sanskrit wordt gebruikt om de verschillende houdingen aan te duiden. Maar je kunt ook een privé les in het Engels of Pools volgen. Heb je interesse in Engels of Pools gesproken groepslessen? Laat het me dan weten, bij voldoende interesse zet ik met plezier een extra groep op.

 

MOET IK ME AANMELDEN VOOR EEN LES?

Als dit je eerste bezoek is – meld je aan voor een proefles, minimaal een week van tevoren. Dit garandeert jouw plaats in de klas. 

 

IK BEN ZWANGER. KAN IK YOGA BEOEFENEN?

Je kan meedoen tot de vijfde maand. Ik geef helaas nog geen zwangerschapsyoga, dus graag even melden dat je zwanger bent. 

 

WAT IS IYENGAR YOGA? 

Iyengar-yoga staat bekend om het gebruik van hulpmiddelen, zoals blokken, riemen, bolsters als ondersteuning bij de uitvoering van de asana's. Dankzij deze hulpmiddelen iedereen kan op een eenvoudige manier yoga beoefenen. Lees meer hier >>

 


ALGEMENE TIPS

Zorg dat je 10 minuten voor de les aanwezig bent, zodat je genoeg tijd hebt om je even te ontspannen of om alvast op te warmen. Het is het beste om yoga te beoefenen met lege maag - ik raad je aan om minstens 1 uur voordat de les begint niet meer te eten zodat je je licht voelt en je spijsvertering niet in de weg staat (koliek, pijn, of kramp). Zet alsjeblieft je mobiele telefoon uit.